Geplaatst op Geef een reactie

Relatiebreuk

Hoe verwerk je een relatiebreuk  

Een relatiebreuk is iets wat iedereen eens mee maakt, los van de uitzondering van mensen die voor elkaar gemaakt zijn en nooit een relatie meer hebben met iemand anders. Aan deze laatste categorie zeg ik graag: proficiat! Jullie zijn een prachtige uitzondering en hopelijk koesteren jullie je partner.

Voor de rest van ons: ik snap het. Ik heb ook op de bodemloze put gezeten waar iedereen tegen je zegt dat er nog andere visjes in de zee zijn terwijl jij dat éne visje wil. Het is niet gemakkelijk. Ik ben ook al eens aan de kant geschoven en ik ben er een aantal keren zelf gaan staan.

Weet dit: er is hoop! Hier onder vind je mijn vijf tips om over je relatie heen te komen.

  1. Heb geduld

    Lieve dames, de tijd heelt alle wonden. Het is een vreselijk cliché, maar zooo waar. Uit de slechte periode van verdriet komen is zoals stoppen met roken. Het duurt een aantal dagen om van de verslaving af te komen. In het begin gaat er geen dag voorbij dat je niet aan je ex denkt. Maar na een tijd zal je wel merken dat je steeds minder aan denkt. Steeds minder minuten van de dag gaan verloren aan uit te vogelen hoe het met hem gaat, aan het stalken op social media. Aan de eeuwige vraag ‘ wat als…’ News flash: ‘wat als’ bestaat niet. Je hebt enkel de realiteit en in het begin is die kei hard. Je kan er niet aan ontsnappen en je zal het toch moeten ondergaan.

  2. Besef dat er een reden is voor de break up

    Aangezien je relatie op de klippen is gelopen, betekent dit dat deze niet perfect was. Als deze perfect zou zijn of je ex-partner zou perfect zijn, dan zouden jullie nu nog vrolijk samen in de zetel hangen. Dat is echter niet het geval. Het is een beetje een harde waarheid, maar het komt neer op twee opties.
    Optie 1: hij heeft het gedaan gemaakt met jou. Dat betekent dat hij niet 100% voor jou wil gaan, anders zou hij dat doen. Wil je echt iemand die niet 100% van je houdt en voor je wil gaan? Geloof me, iedereen verdient iemand die dit wel zou doen.
    Optie 2: jij hebt het gedaan gemaakt. Hier voor zal wel een reden zijn. Een reden die de relatie niet perfect heeft gemaakt. Denk enkel aan deze slechte momenten, en probeer de goede momenten niet te verheerlijken in je gedachten.

  3. Ga naar buiten

    Sluit jezelf alsjeblieft niet op. Ga er op uit met vriendinnen. Haal de verloren tijd in die je vroeger in je relatie hebt gepompt. Zoek een nieuwe leuke hobby. Ga een avondje stappen. Het is belangrijk je te omringen met mensen die je steunen. Zij zullen je helpen om uit de put te klimmen.
    Als je naar buiten gaat: zorg dat je er goed uit ziet. Haal alles uit de kast en sta desnoods uren voor de spiegel. Je bent een sexy onafhankelijke vrouw die geen man nodig heeft om gelukkig te zijn, knoop dat alvast maar in je oren! (tips voor meer zelfvertrouwen vinden jullie hier)

  4. Focus je op andere aspecten in je leven

    Er zijn zoveel meer dingen die jou jezelf maken. Wat is je karakter? Waar geniet je van? Welke activiteiten geven jou energie? De periode vlak na een relatiebreuk is een perfecte periode om er achter te komen wat er voor jou belangrijk is in het leven. Het voelt alsof je een deel van jezelf kwijt bent, zeker als je een langere periode bent samen geweest. Probeer dit deel op te vullen met andere activiteiten die goed zijn voor jezelf. Zijn er bepaalde zaken waar je intens van kon genieten voordat je een relatie had? Wat was je persoonlijkheid voor de relatie? Stel jezelf in vraag en ga op zoek naar activiteiten waar je gelukkig van wordt.

  5. Doe aan sport

    Ik hoef je vast niet uit te leggen dat sporten gezond is en dat gezonde mensen gelukkiger zijn. Daar heb je de dokter voor. In een periode van emotioneel instabiliteit na de relatie kan dit echter een enorme hulp zijn. Meer sporten (al is het maar wandelen) en gezonder eten geven je zelfvertrouwen een enorme boost. Het duurt 21 dagen om een goede nieuwe gewoonte aan te leren. Begin vandaag met dag 1. Eet drie stukken fruit, drink 2 liter water en ga naar buiten om te bewegen. Hoe langer je een goede gewoonte vol houdt, hoe meer je je goed gaat voelen in je vel. Kop op en blijven gaan!

Ps: check zeker ook mijn spotify playlist voor de BESTE BREAK-UP SONGS! (geen triestige zooi maar pure GIRL POWER)

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *